woensdag 8 februari 2012

Korte schets van mijn erasmusstage

Beste mensen

Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn stage aan de universiteit te Wenen en een beetje informatie geven over de stad zelf. 

Voor mijn laatste jaar aan de Katholieke Hogeschool Kempen (Bachelor Secundair Onderwijs Frans-Nederlands), heb ik besloten om te participeren aan een buitenlandse stage. 

Deze houdt in dat ik onder andere meewerk aan een nieuw project, namelijk Dutch ++. 
Dit project wil vreemdetaalleerders van het Nederlands via een online leerplatform voorbereiden op de talige realiteit van het Nederlands in Suriname, Tilburg, Wenen en Vlaanderen.
Ook een lespakket uitwerken rond taalvarianten van het Nederlands zal behoren tot mijn takenpakket en nog zoveel meer ...


Hopelijk vinden jullie het interessant en zijn jullie na het lezen van mijn blog geprikkeld om Wenen eens te bezoeken!
Ik wens jullie alvast veel plezier! 

Groetjes

Ashley


1 opmerking:

  1. Heel leuk dat je een Blog hierover hebt gemaakt.
    Hou ons genoeg op de hoogte hé, alle nieuwtjes zijn welkom ook al zijn wij er zelf vorig jaar al geweest, maar in een paar dagen kan je natuurlijk onmogelijk alles te weten komen hé ;-)
    Veel plezier daar en maak het die studentjes daar nu ook niet al te gemakkelijk hé :-)
    Groetjes Jorg & Francine

    BeantwoordenVerwijderen