zaterdag 24 maart 2012

Long time no see

Hallo iedereen

Ondertussen is het weer al eventjes geleden dat ik jullie op de hoogte heb gehouden van mijn doen en laten hier in de Oostenrijkse hoofdstad. Het spreekt voor zich dat ik dan ook een heleboel te vertellen heb!

Om te beginnen deel ik jullie graag mee dat ik nu officieel verloofd ben en eind dit jaar in het huwelijksbootje zal stappen! Jaja, je leest het goed en het is geen grapje ;).

Het begon allemaal op 9 maart wanneer mijn geliefde een bezoekje kwam afleggen bij mij in Wenen. Hij had al gezegd dat hij een verrassing voor mij in petto had. De verrassing was gepland op diezelfde vrijdag, hij had één van mijn chique kleedjes en schoenen van thuis meegenomen om aan te doen.
Om 18u moesten we vertrekken.

Blijkbaar had hij gereserveerd om in het 19de eeuwse, 64,75 meter hoge reuzenrad te gaan eten!!! Helemaal verbaasd dat hij zoiets gepland had, mochten we binnentreden in onze superromantische waggon. We hadden een eigen dienster ter onzer beschikking die telkens het eten en drinken serveerde. Bij het dessert zei hij dat hij nog een verrassing voor mij had... En toen is het gebeurd (met een supermooie ring). Ik barstte natuurlijk al uit in tranen voor hij het gevraagd had en antwoordde met een volmondige: "Ja natuurlijk!"



Helemaal van mijn melk moesten we uitstappen want ons anderhalf uurtje was al om.
Maar dit alles was nog niet voorbij want er was nog een derde verrassing ...

Wanneer we uit het souvenirwinkeltje kwamen stonden onze ouders ons op te wachten! Ja, je kan je wel inbeelden dat dit alles een héél emotionele bedoening was. 

De rest van het weekend was natuurlijk heel super met iedereen erbij! Zo zijn we met de koets gaan rijden en hebben we natuurlijk nog enkele andere dingen bezocht.



Natuurlijk ben ik hier niet alleen om van de Weense stad te genieten, ook werken staat op het programma.

Momenteel zijn we druk bezig met ons afstudeerproject en ook met de lesmaterialen die we moeten ontwikkelen. Daarnaast moet ook de gehele NEVA-website gecontroleerd worden op eventuele foutmeldingen en hier moet een lijst van opgesteld worden.

De studenten waaraan we na de paasvakantie les zullen moeten geven, hebben we al enkele keren mogen observeren tijdens de les 'Taalverwerving II'. Het viel ons meteen op dat er toch studenten bijzijn die al een aardig mondje Nederlands kunnen spreken. Het is echt een hele ervaring om de studenten te mogen begeleiden onder de lessen door en te helpen waar nodig. Wat deze lessen ook extra speciaal maakt is natuurlijk onze Vlaamse roots, af en toe krijgen we de kans om te zeggen hoe sommige woorden bij ons uitgesproken worden of welke Hollandse woorden wij absoluut niet gebruiken zoals 'toetje.'

 Hopelijk heb je genoten van mijn lovestory en tot de volgende keer ;)! 


Weense groetjes


Ashley.





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten